Prodej v optice
Evidence zakázek, maloobchodní prodej
Evidence prodeje v programu TISS Optic funguje zakázkovým systémem. Zakázka je vše, co poskytuje optika klientovi - vyšetření, prodej brýlí, prodej doplňkových produktů - to vše je zakázka. Zakázka může být anonymní (například prodej pouzdra nebo roztoku), kde nás nezajímá, kdo je klientem. Zakázka je však ve většině případů navázána na klienta. V zakázce se evidují kompletní informace o prodeji: produkty, identifikace klienta, údaje do výroby a případné nálezy optometristy. Prodej může být přímo propojen s EET a terminálem. Zakázka však nemusí být ukončena platbou nebo fakturou (například když zákazník zrealizuje zakázku, ale přijde ji vyplatit později). Systém podporuje kombinované platby, zákazník tedy zaplatí část zálohy kartou, část poukázkami a část hotovostí. Kombinace různých forem plateb se následně projeví i ve vytištěné pokladní účtence.
Filtrování a hledání v zakázkách
Zakázky v prodeji lze filtrovat na základě mnoha parametrů: podle prodejce, zákazníka, data vytvoření, ceny zakázky, datumového rozpětí, pobočky, kde byla zakázka realizována, odskladnění, nevyzvednutí a další. Pointou těchto možností je, aby měla obsluha výsledek nalezen okamžitě. Proto TISS Optic podporuje i vyhledávání na základě čárových kódů, měna klienta jeho rodného čísla, produktu, který nakoupil a dalších.
Exporty do XLS nebo do účetnictví, doručovacích služeb
TISS Optic umožňuje několik druhů exportů dat nejen do XLS souboru, ale i do vybraných účetních programů. Tím se zjednoduší práce účetních, kteří tak mají možnost přijímat automaticky doklady v elektronické podobě přímo do účetního softwaru. Pokud optika produkty zasílá na dobírku nebo poštou, TISS Optic má vytvořenou i komunikaci pro zadávání zásilek přímo do systémů vybraných doručovacích společností.
Evidence reklamací
Modul slouží k evidenci reklamací. Obsluha vyplní reklamační protokol, který systém vytiskne 3x (jeden pro zákazníka, jeden pro optiku, jeden na zaslání s poškozeným produktem). Po přihlášení do systému je na viditelném místě výrazná informace o nevyřízených reklamacích, obsluha je má stále "na očích" a na žádnou se tak nezapomene.
Karta klienta/pacienta
Každý zákazník / klient má v systému svou kartu s identifikačními údaji. Jsou k němu evidovány všechny jeho dosavadní nákupy, zakázky s pracovními kartami (zakázkovými listy) a refrakčními kartami (pokud se evidují). Na své kartě má klient evidovány všechny prodeje nejen dioptrických brýlí, ale i své vyšetření, doplňkových produktů, slunečních brýlí a podobně.
Databáze podle různých vlastností a kategorizace klientů
Databázi klientů je možné kategorizovat dle potřeby každé optiky. Každá optika má vlastní politiku kategorizace pacientů, TISS Optic umožňuje zařazovat klientelu do kategorií, které si optika zvolí sama. Kategorizace je vhodná zejména kvůli statistikám prodeje nebo podpoře prodeje. Nejčastěji kategorizace jsou: “VIP klient”, “Dítě ”, “Pacienti od Dr. XYZ” a jiné, na základě kterých ví optika připravit speciální promo akci pro vybrané klienty. Mnohé optiky si v TISS Optic kategorizují klientů i podle jejich povolání, umí tak lépe marketingově cílit například na řidiče z povolání, programátorů a podobně.
Vložení historických hodnot nebo vytvoření kopie původní zakázky
Při evidenci pacienta lze vložit do systému i hodnoty starší zakázky. Do aktuální pracovní karty na výrobu brýlí je možné přenést kterékoliv hodnoty z předchozích vyšetření. Systém původní hodnoty nezmění, jen je přenese do nové zakázky, obsluha je umí pro aktuální potřeby samozřejmě upravit. TISS Optic má rozšířené i základní pracovní a refrakční karty podle toho, zda jsou nebo nejsou potřebné. TISS Optic dokáže udělat i identickou kopii původní zakázky a to v případě, že zákazník brýle ztratil nebo zničil a chce je naprosto stejné.
Používání čárových kódů
Čárové kódy pro rychlou manipulaci se skladovými položkami, zakázkami i nákupy, jsou podporovány v celém systému TISS Optic. Systém nabízí několik způsobů tvorby těchto kódů od individuálního vytváření až po přebírání stávajících kódových označení například u roztoků nebo doplňkových zboží. Například inventuru produktů označených čárovými kódy pak zvládne personál jen za pár minut.
Režim Elizabeth pro technicky málo zkušených
Elizabeth je speciální režim pro optiky a zaměstnance, kteří "se nekamarádí" s počítači a nových systémů se doslova bojí. Zaměstnanci s aktivním režimem Elizabeth vidí jen seznam zakázek, dokáží udělat novou zakázku a na konci dne denní tržbu. Nic víc. Aby neviděli něco, co je bude stresovat a ani neměli pocit, že je v programu "hodně tlačítek".
Protokol opravy brýlí
V připadě opravy brýlí je ze systému možné tisknout formulář pro opravu. Obsahuje obrázek obruby, do které se vyznačí poškozené místo a vepíše se poznámka.